Den 28 januari 2014 inleddes Forskningsv\u00e5ren med Ann S Pihlgren och seminariet T\u00e4nkandets Didaktik.<\/strong><\/p>\n <\/a><\/strong><\/p>\n H\u00e4r: Dokumentation fr\u00e5n seminariet 2014 01 28<\/a> <\/p>\n T\u00e4nkandets Didaktik<\/p>\n Hur g\u00f6r pedagogen f\u00f6r att undervisa och planera f\u00f6r t\u00e4nkande och kreativitet? Hur kan barn\/elever\/studenter l\u00e4ra sig gott t\u00e4nkande i undervisningssituationen och hur kan systematiskt t\u00e4nkande anv\u00e4ndas f\u00f6r att utveckla l\u00e4randet? Kritiskt v\u00e4rderande och kreativt t\u00e4nkande r\u00e4knas till de viktigaste framtidskompetenserna och har en framskriven plats i dagens styrdokument \u2013 i samtliga \u00e4mnen f\u00f6r samtliga \u00e5ldrar.<\/p>\n Hur ska \u201ddet t\u00e4nkande klassrummet\u201d byggas upp? Vi\u00a0fick ta del av\u00a0\u00e5sk\u00e5dligg\u00f6rande exempel p\u00e5 pedagogers planering, uppf\u00f6ljning, arbetsformer, dialoger och rutiner.\u00a0Under seminariet lyftes begrepp som intelligens, t\u00e4nkande, kreativitet och l\u00e4rande ur b\u00e5de ett forsknings- som ett praxisn\u00e4ra perspektiv.<\/p>\n L\u00e4s mer om ”inf\u00f6r seminariet” och\u00a0Ann S. Pihlgren<\/a><\/p>\n <\/p>\n \u00a0<\/a><\/strong><\/p>\n \u00a0Arrangeras i regi
\nH\u00e4r: Avhandlingen Planning\u00a0for Thinking and Cognitive Development of Students<\/em><\/a><\/strong><\/p>\n
\n<\/p>\n