V\u00e5ra workshops \u00e4r alltid ”hands-on” och l\u00e4rare kan redan dagen d\u00e4rp\u00e5 presentera en meningsfull aktivitet tillsammans med sina elever. Men: f\u00f6r oss handlar det inte endast om att g\u00f6ra<\/em>, det m\u00e5ste finnas en didaktisk tanke med aktiviteten: Vilket l\u00e4rande kan aktiviteten m\u00f6jligg\u00f6ra? Vad kan kr\u00e5ngla till det f\u00f6r eleverna? P\u00e5 vilka s\u00e4tt kan aktiviteten utvecklas eller anpassas? F\u00f6ljande \u00e4r ett axplock av aktiviteter vi arbetat med tillsammans med l\u00e4rare:<\/p>\n\n\n\n Taluppfattning:<\/p>\n\n\n\n Addition:<\/p>\n\n\n\n
Dessa och andra fr\u00e5gest\u00e4llningar diskuteras tillsammans under workshopen f\u00f6r att l\u00e4raren ska utveckla ett didaktiskt kunnande inf\u00f6r fortsatt arbete tillsammans med eleverna.<\/p>\n\n\n\n