”S\u00e5 konkret beskrivet av variationsteorin!”<\/em> Dokumentation fr\u00e5n f\u00f6rel\u00e4sningen finner du h\u00e4r:\u00a0Dokumentation Mona 140218<\/a><\/p>\n <\/a><\/p>\n Trots t\u00e5gf\u00f6rseningar fr\u00e5n G\u00f6teborg bj\u00f6ds vi p\u00e5 en\u00a0intressant eftermiddag med l\u00e4randet i fokus! L\u00e4rande \u00e4r ett omr\u00e5de som alla m\u00e4nniskor ber\u00f6rs av och utvecklar varje dag, oavsett var vi befinner oss, men hur g\u00e5r l\u00e4randet till? Det \u00e4r en av skolans mest centrala fr\u00e5gor.<\/p>\n Mona\u00a0ber\u00e4ttade om en modell d\u00e4r l\u00e4randet \u00e4r avsiktligt och planerat \u2013 och det fr\u00e5n och med de sm\u00e5 barnen till och med vuxna i l\u00e4randeprocesser. Hur kan undervisningen g\u00f6ra det m\u00f6jligt f\u00f6r den l\u00e4rande att se samband och uppt\u00e4cka nya saker i omv\u00e4rlden? Hur kan pedagoger arbeta systematiskt och med noggranna observationer av barns, elevers eller studenters f\u00f6rm\u00e5gor och utvecklingsbehov? Hur kan dessa resultat sedan ligga till grund f\u00f6r skapandet av aktiviteter i syfte att utveckla l\u00e4randet i riktning mot styrdokumentens m\u00e5l? Vad \u00e4r avg\u00f6rande f\u00f6r l\u00e4randet?<\/p>\n L\u00e4s mer om seminariet och Mona Holmqvist Olander h\u00e4r: Forskningsv\u00e5ren Mona NY<\/a><\/p>\n F\u00f6rel\u00e4sningen genomf\u00f6rdes\u00a0den 18 februari, 15:00-17:00 p\u00e5 Campus Roslagen i Norrt\u00e4lje!
\n”Den som inte f\u00f6rst\u00e5r vad Learning Study \u00e4r, g\u00f6r och ger efter det h\u00e4r…”<\/em><\/p>\n
\nPedagoger anst\u00e4llda av Norrt\u00e4lje kommun\u00a0deltog gratis. \u00d6vriga deltagare debiterades en kostnad om 300 kr (+moms).<\/p>\n