11 maj 2015 klockan 18:00 \u2013 20:00 <\/a><\/p>\n Hur kan pedagoger p\u00e5 f\u00f6rskolan och i f\u00f6rskoleklassen utmana barnen och eleverna att t\u00e4nka djupare, skickligare och mer logiskt? James har under m\u00e5nga \u00e5r arbetat med att utveckla barns spr\u00e5k, sj\u00e4lvf\u00f6rtroende, f\u00f6rm\u00e5ga att resonera och l\u00f6sa problem.<\/p>\n Som l\u00e4rare ska man inte \u00f6verbevisa barnen. Men ju mer man utmanar<\/em> barnen, desto oftare anv\u00e4nder de spr\u00e5ket. Han arbetar med \u201dPhilosophy for children\u201d, en modell som inte handlar om att g\u00f6ra sm\u00e5 barn till filosofer, utan att hj\u00e4lpa dem att bli mer reflekterande och kritiskt t\u00e4nkande.<\/p>\n James ger konkreta f\u00f6rslag p\u00e5 hur pedagogen kan skapa en utforskande, nyfiken och lustfylld l\u00e4rmilj\u00f6 i f\u00f6rskolan och i f\u00f6rskoleklassen. Han ber\u00e4ttar hur sm\u00e5 barn kan utmanas med tankeexperiment och kognitiva konflikter genom ber\u00e4ttelser, fr\u00e5gor och p\u00e5st\u00e5enden.<\/p>\n James Nottingham har fler\u00e5rig erfarenhet av arbete b\u00e5de som pedagog och skolledare i Storbritannien. Han arbetar med skolutveckling och har praktisk erfarenhet av den svenska skolan. James har f\u00f6rel\u00e4st i Sverige och Norge m\u00e5nga g\u00e5nger och anpassar sitt spr\u00e5k f\u00f6r v\u00e5ra nordiska \u00f6ron!<\/p>\n Lyssna g\u00e4rna p\u00e5 James h\u00e4r:<\/p>\n V\u00e4lkommen till en utmanande, givande och underh\u00e5llande eftermiddag!<\/p>\n
\nLokal: Roslagsskolans aula, B\u00e4ltartorpsgatan 7, Norrt\u00e4lje
\nM\u00e5lgrupp: pedagoger och skolledare\u00a0i f\u00f6rskola<\/strong> och f\u00f6rskoleklass<\/strong><\/p>\n\n